שיווק ומכירות- זו השאלה. ייעוץ עסקי מאת גיא כספי בשאלה החשובה ביותר בעולם העסקים

בברכת ברכה והצלחה אנו שוב נפגשים למאמר עסקי נוסף מאת צוותו של גיא כספי בנושאי ייעוץ עסקי. והפעם, שאלת השאלות: שיווק ומכירות, הכיצד? ולמה בכלל?

ידוע הוא ששיווק ומכירות הם הכלים מספר אחד שלכם בהצמחת העסק, העניין הוא שרבים אינם מבינים כי מדובר בשני כלים נפרדים לחלוטין. עצם אי ההפרדה גורמת לבעלי עסקים לעשות טעויות, מאחר שהם מתייחסים אל אלו כנושא אחד. חשוב להבין, שיווק טוב הוא חשוב, ותהליך המכירה הוא חשוב, וביחד עם מולידים את התוצאות שאתם רוצים. אולם, הם שני תהליכים אינדיבידואלים שונים. 

מטרת תהליך השיווק בעסק

תהליך השיווק שלכם בעסק נועד למען יצירת האינטראקציה הראשונית מול הלקוח. הרושם הראשוני נקרא לזה כך, בעיני הלקוח הפוטנציאלי שלכם. ככל שהשיווק יהיה חד יותר, מותאם לקהל יעד, בעל בידול ומיתוג, כך הוא ייגע יותר. ככל שהוא ייגע יותר ויהיה מדויק יותר, יהיה לכם קל הרבה יותר בתהליך המכירה. תהליך השיווק שלנו מתבצע באמצעות פרסומים, פוסטים ברשתות חברתיו, פרסום בגוגל, פרסום בעיתונים וכדומה. והמטרה שלו: תוכן מדויק, ואם ישנו עיצוב אז זו תוספת מעולה, אשר יגעו בקהל באופן הנכון ביותר למען הבשלה לתהליך המכירה.

תהליך המכירה, הוא התהליך שעוקב את תהליך השיווק. למרות שבהחלט יכול להיות, וקורה המון, שקבלת לידים למכירה מתבצעת שלא מידי הפעילויות השיווקיות שלכם, כמובן. בתהליך זה אנו נותנים תשומת לב ויחס אישי ללקוח שמולנו, ולמעשה נוגעים בנקודות הספציפיות הכואבות שלו. אנחנו מקשיבים, מכילים, אוספים מידע ומכאן- רצים אל עבר תהליך המכירה. החשיבות היא בפרטים הקטנים, ולקוחות שיגיעו מתהליך שיווק נכון יהיו לידים חמים. ולכן, חשוב לשים דגש על שני התהליכים הללו בנפרד, אך גם יחד.

היכנסו ללינק לאתר הרשמי של גיא כספי