איך לבחור דומיין מתאים לאתר שלנו?

הדומיין הוא הכתובת המרכזית של האתר שלנו המייצגת אותו בדפדפן האינטרנט. כתובת URL או כתובת הדומיין של האתר צריכה לשקף את שם העסק ו/או מה שהוא עושה. לרוב עדיף לבחור בדומיין המשקף את שם המותג או ראשי תיבות שלו. ישנם טיפים חשובים לבחירת הדומיין של האתר שלנו ואין להקל בכך ראש.

מדוע חשוב לבחור בדומיין מתאים לאתר שלנו?

  • דומיין טוב הוא דומיין שזוכרים אותו ואם הקהל שלכם יזכור יחסית בקלות ובמהירות את הדומיין שלכם, הוא יוכל להגיע אל האתר שלכם ללא בלבול במידה והוא ירצה בכך. לדוגמה: כאשר נפגשתם עם אדם מסוים שעשוי להתעניין בשירותים שלכם, תוכלו להציע לו להיכנס לאתר שלכם וגם אם אין לכם כרטיס ביקור בכיס תוכלו לומר לאותו אדם בעל פה את כתובת האתר שלכם שיהיה לו קל לזכור אותה ואולי לרשום לו כתזכורת לאחר מכן.
  • דומיין המתאים לעסק שלכם תורם למיתוג נכון של העסק.
  • דומיין משלכם ולא סאב דומיין של חברה אחרת (נניח כמו בהקמה של אתרים על פלטפורמות חינמיות) יתרום לשיפור המיתוג, האמינות והמקצועיות שלכם. 

איך נבחר דומיין מתאים לאתר? כמה טיפים חשובים:

אורך הדומיין – אורך הדומיין ינוע בין 3 ל63 תווים בהתאם לחוקיות רישום הדומיינים. כדאי לבחור בדומיין קצר יחסית, לאו דווקא של 3 תווים אבל של מילה-שתיים לכל היותר בדרך כלל. אם שם העסק או האתר יהיו עם מעל 2 מילים מומלץ לבחון אפשרות לראשי תיבות. 

שם הדומיין – שם הדומיין יכול להיות מורכב מאותיות בעברית/אנגלית, מספרים או מקף (-). מומלץ להשתמש בדרך כלל בדומיין עם כיתוב רציף ולא לעשות שימוש במקף אלא אם כן מדובר בדומיין ארון ואין ברירה. 

רכישת דומיין קיים – אם אתם מתכוונים לרכוש דומיין קיים כדאי לדעת כי מדובר בדומיין הנקי מתביעות או מוניטין רע ברשת. התייעצו עם איש מקצוע בתחום הדיגיטל או חברת בניית האתרים הבונה לכם את האתר.

החלפת דומיין – לעתים נדירות מומלץ להחליף את הדומיין הקיים שלכם. בדרך כלל זה יהיה במידה והעסק החליף שם או עושה מיתוג מחדש.

לבניית אתר מקצועי לעסק, כולל רכישה ותחזוקה של דומיין ואחסון מתאים לאתר שלכם צרו קשר עם חברת ג'נסיס ועשו את הצעד המשמעותי הראשון שלכם לקידום העסק באינטרנט!